თემატური ერთეული
თემატური მატრიცა ინგლისურ ენაში
Unit 2
თემა: Science Report: The weather საათების სავარაუდო რაოდენობა:6-7 |
|||
ძირითადი რესურსი: New Building Blocks
4.Unit-6 დამატებითი რესურსი:
·
https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops&t=20s
·
https://www.youtube.com/watch?v=-1d1O6E9Gr4 ·
https://www.youtube.com/watch?v=yfhyXx1kCz0 ·
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/worksheets-weather-1.pdf ·
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/listen-watch/songs/do-your-best ·
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-vocabulary/grammar-practice/adjectives ·
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-weather.pdf ·
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-vocabulary/grammar-practice/modals-can-cant კლასი: IV სკოლა: სსიპ ქალაქ ზესტაფონის
N4
საჯარო სკოლა მასწავლებელი: სოფიო გოგნაძე |
|||
დავალება
|
ცნებები
და ქვეცნებები |
საკითხი |
საკვანძო
შეკითხვები |
1.პოსტერის პრეზენტაცია |
·
ტექსტი-დისკურსული
ჟანრები- პოსტერის პრეზენტაცია ·
სამეტყველო მოქმედება: აღწერა, დამოკიდებულების გამოხატვა ·
ენობრივი საშუალებები: ლექსიკა,
გრამატიკა. ·
სტრატეგიები: თემასთან დაკავშირებული ლექსიკის,
გრამატიკის, ზეპირი მეტყველების ასათვისებლად. |
პოსტერის პრეზენტაცია თემაზე: „დავიცვათ ჩვენი პლანეტა“- “Protect our planet” |
გამოყენებით წარვადგინო პოსტერი თემაზე: „დავიცვათ ჩვენი პლანეტა“ ·
როგორ შევძლო მიზნობრივად და მართებულად მეტყველება? ·
როგორ წარმოვაჩინო
პრეზენტაციით ის აქტივობები, რომელიც დაგვეხმარება დედამიწის დაცვასა და
გადარჩენაში. |
სამიზნე ცნებები და შესაბამისი მკვიდრი წარმოდგენები |
საკითხი: ქვეცნებები/ქვესაკითხები: დისკურსული ჟანრი: პრეზენტაცია მიზანი: პოსტერის პრეზენტაცია აუდიტორია: თანაკლასელები ლექსიკა: ·
წელიწადის დროები ·
ამინდის პროგნოზთან
დაკავშირებული ლექსიკური ერთეულები გრამატიკა: ·
Present simple ·
Adjectives ·
Modal verbs(can/can’t) ცალკეული ფუნქციური
გამონათქვამები/გამონათქვამთა ბმული თანამიმდევრობა ინტერაქციისთვის: ·
Telling information about the planet ·
Telling
information about the seasons ·
Attitudes
towards the planet ·
Activities
how to protect it. არავერბალური
კომუნიკაციის ხერხები: ინტონაცია, მახვილები,
ჟესტიკულაცია,
მიმიკა. სტრატეგიები: გრამატიკისა და ლექსიკის ასათვისებლად საჭირო სტრატეგიები. ზეპირი მეტყველების უნარების გასაუმჯობესებელი სტრატეგიები. პრეზენტაციის წარსადგენად საჭირო უნარების გასაუმჯობესებელი სტრატეგიები. |
საკვანძო შეკითხვები
გამოყენებით წარვადგინო პოსტერი თემაზე: „დავიცვათ ჩვენი პლანეტა“ ·
როგორ შევძლო მიზნობრივად და მართებულად მეტყველება? ·
როგორ წარმოვაჩინო
პრეზენტაციით ის აქტივობები, რომელიც დაგვეხმარება დედამიწის დაცვასა და
გადარჩენაში. |
კომპლექსური დავალებები და შეფასების კრიტერიუმები |
|||
ტექსტი (შედეგები: (I). 1, 2, 3,
5, 6, 7) 1. ტექსტის მეშვეობით ავტორი გვაწვდის ინფორმაციას ან
გვიზიარებს თავის სათქმელს, რომელიც ჩვენს ცხოვრებას უკავშირდება; 2. ტექსტი შეიძლება გადმოიცეს ზეპირად ან წერილობით; 3. ტექსტში მოცემული
სიტყვიერი და არასიტყვიერი მინიშნებების საფუძველზე შესაძლებელია დასკვნების გამოტანა; 4. ტექსტი შეიძლება
იყოს სხვადასხვა ჟანრის (მაგ. დიალოგი, ლექსი,
ღია ბარათი, კატალოგი); 5. სხვადასხვა
ჟანრის ტექსტებს აქვთ თავისებური აგებულება. 6. ტექსტების სწორად წასაკითხად (დეკოდირება) და დასაწერად (კოდირება)
მნიშვნელოვანია წარმოთქმულ და დაწერილ სიტყვებს შორის არსებული შესაბამისობების ცოდნა
- სიტყვის ზოგ ბგერას ერთი ასო შეესაბამება, ზოგ ბგერას -ასოთშენაერთები; ზოგი ასო ან ასოთშენაერთი
კი წაკითხვისას საერთოდ არ გამოითქმის. სამეტყველო ქმედება (შედეგი : (I) 3, 4, 5, 6) 1. სამეტყველო
ქმედებას შეიძლება ჰქონდეს სხვადასხვა მიზანი (მაგ., საკუთარი თავის წარდგენა, რჩევის
მიცემა, აღწერა-დახასიათება, თავს გადამხდარი ამბის მოყოლა); 2. წარმატებული კომუნიკაციისთვის საჭიროა მიზნის შესაბამისი გამონათქვამებისა
და გრამატიკული ფორმების გამოყენება. ენობრივი საშუალებები
(შედეგები: (I) 1, 2, 3, 4, 5, 6) უცხოურ ენაზე სათქმელის გადმოსაცემად, ტექსტის გასაგებად მნიშვნელოვანია სიტყვებისა და გრამატიკული ფორმების ცოდნა |
კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები (აქტივობები, რესურსები,
შეკითხვები) ეტაპი
I მოსწავლეებისთვის კომპლექსური დავალების პირობის გაცნობა
აქტივობა: იმსჯელე შემდეგ საკითხებზე: ·
რა არის პოსტერი? ·
რა არის ბუკლეტი? ·
რა არის დავალების
თემა და მიზანი? ·
როგორ მოვამზადო
პრეზენტაცია? ·
ახსენით თქვენი სიტყვებით, რას მოითხოვს თქვენგან
დავალება? ·
გაქვს თუ არა პრეზენტაციაზე მუშაობის გამოცდილება? ·
რა მახასიათებლები აქვს პრეზენტაციას? ·
რა ცოდნა გამოგადგებათ? ·
რისი შესწავლა დაგვჭირდება? ·
რა გაგიადვილდებათ? რა გაგიძნელდებათ? რაში
დაგჭირდებათ დახმარება? ეტაპი II. კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობა ნაბიჯი 1. როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით აითვისე
საჭირო ენობრივი მასალა? საჭირო ენობრივი
მასალა: ლექსიკა: sunny, cold, cloudy, foggy, rainy,
snowing, stormy, warm, windy, earth, sunrays, west, east, south, north,
poles, freezing, directly, circle, spring, summer, autumn, winter გრამატიკა: ·
Present simple (Do/Don’t -am,is,are) ·
Adjectives: (cloudy
weather, sunny day) ·
Modal verbs:
(can/can’t) საჭირო სამეტყველო ფუნქციების გამომხატველი
კონსტრუქციები: ·
What does our earth look like? ·
Talk
about the seasons of the year ? ·
I do it/I don’t do it….
I can/I can’t ·
It’s sunny weather/it often
rains… ·
Turn on, don’t use, do
your best, don’t leave… ძირითადი
რესურსი_ სახელმძღვანელო-New
Building Blocks 4 (Student’s book, Workbook) დამხმარე რესურსების ბმულები. ნაბიჯი1. რესურსი1
: New
Building Blocks
4, Student’s Book
გვ. 26/78 სავ.1-2 Science Report: The weather. მოუსმინე და უპასუხე შეკითხვებს: What’s the weather like in these cities? -როგორი ამინდია ამ ქალაქებში? რესურსი 2(დამხმარე) : გაეცანი გრამატიკულ მასალას და შეასრულე სავარჯიშოები. ნაბიჯი 2. რესურსი1: New
Building Blocks
4, Student’s
book გვ.26/78 სავ. 2 (Talk to your partner about
the weather) Work book გვ.75 სავ. 1,2,3. რესურსი 2
(დამხმარე): https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops https://www.youtube.com/watch?v=-1d1O6E9Gr4 მოუსმინეთ სიმღერას ამინდის შესახებ და გაეცანით
ამინდთან დაკავშირებულ ლექსიკურ მასალას. მოუსმინეთ ხმებს, გამოიცანით და დაადგინეთ როგორი
ამინდია. ნაბიჯი 3. რესურსი1: New Building Blocks 4. Student’s
book, გვ.27/79 სავ.4-5 (შეუსაბამეთ ნახატებს მოცემული სიტყვები) (მოუსმინეთ ტექსტს და გაიაზრეთ ინფორმაცია ნასწავლი
სიტყვების გამოყენებით) რესურსი
2(დამხმარე): British_Council_ LearnEnglish kids.
გაეცანი და მოუსმინე რჩევებს რას მოიმოქმედებ პლანეტის დაცვის მიზნით. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/worksheets- weather-1.pdf https://learnenglishkids.britishcouncil.org/listen-watch/songs/do-your-best ნაბიჯი 4: რესურსი1: New Building
Block 4. Student’s book გვ.27/78 სავ. 4-5 (მოუსმინე ტექსტს და მოცემულ შეკითხვებს დაუკავშირე
მოცემული პასუხები) რესურსი2: Workbook
გვ. 76 სავ. 4-5 რესურსი 3(დამხმარე): გაეცანი ზედსართავ სახელებს და წინადადებებში განსაზღვრე
სიტყვათა თანწყობა. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-vocabulary/grammar-practice/adjectives ნაბიჯი5: რესურსი1: New Building Block 4 , Work book გვ.77 აქტივობა
8,9 (დაასრულე მოცემული წინადადებები, წაიკითხე და წელიწადის
დროები შეუსაბამე განმარტებებს) რესურსი
2(დამხმარე): British_Council _LearnEnglish kids. (მოუსმინეთ სიმღერას დედამიწის თემატიკაზე და ჩასვი
ტექსტში სიტყვები და ფრაზები) ნაბიჯი 6: რესურსი1: New Building
Block 4. Workbook გვ.77 სავ-10 (რას ვსაქმიანობთ
წელიწადის სხვადასხვა დროს? რით ვართ დაკავებული?) რესურსი2(დამხმარე): British_Council _LearnEnglish
kids. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-weather.pdf https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-vocabulary/grammar-practice/modals-can-cant (გაიხსენეთ მოდალური ზმნები-can/can’t გამოყენება) (მოცემული ბარათები დაუკავშირე სიტყვის მნიშვნელობებს)
ნაბიჯი 2. როგორ და რამდენად ეფექტიანად მოემზადეთ ზეპირი
პრეზენტაციისათვის? რამდენად შეესაბამება თქვენ
მიერ გამოყენებული ენობრივი საშუალებები და არავერბალური ხერხები მოცემული
საკომუნიკაციო სიტუაციის მოთხოვნებს? რომელი სტრატეგიები შეგიწყობს
წინსვლაში ხელს? ზეპირი საკომუნიკაციო სიტუაციისა და პრეზენტაციის
მახასიათებლების გაცნობა ·
ცოდნის მობილიზება, ჩანიშვნების გაკეთება; ·
პოსტერის
მომზადება; ·
შეფასების კრიტერიუმებზე დაყრდნობით მომზადებული
პრეზენტაციის გაუმჯობესება; ·
რეპეტიციების გავლა; ·
პრეზენტაციის წარდგენა; ·
წარდგენის
შემდეგ განვლილი სამუშაო ეტაპების განხილვა და გაუმჯობესების გზების დადგენა დავალების შესრულების პროცესში საჭიროების შემთხვევაში დასასმელი
მეტაკოგნიტური ხასიათის კითხვები
·
როგორ/რა
სტრატეგიების გამოყენებით მიაღწევ
უკეთეს შედეგს?
|
კომპლექსური დავალება -პოსტერის პრეზენტაცია „ დავიცვათ
ჩვენი პლანეტა“
პოსტერის წარდგენის შემდეგ ისაუბრე:
რით და როგორ გააუმჯობესებ
პრეზენტაციას თავიდან რომ იწყებდე მასზე მუშაობას (ტექსტი). |
Comments
Post a Comment